Utbildning på grundnivå och avancerad nivå

Grundutbildningssidan (GU-sidan) på Sharepoint

På GU-sidan hittar du fördjupad och kompletterande information om fakultetens administration på grundnivå och avancerad nivå. Sidan riktar sig till alla som arbetar med utbildning inom naturvetenskapliga fakulteten.

På GU-sidan kan du till exempel läsa om:

• Läsårs- termins- och periodindelningar
  • Anvisningar för fastställande av kursplaner
  • Styrdokument för tillgodoräknande
  • Kursvärderingar och examensarbeten
  • Aktuella projekt och remisser

GU-sidan (sharepoint.lu.se)

Kursplaner och utbildningsplaner

Kursplaner för utlysta kurser hittar du på respektive kurs webbsida på Lunds universitets externa webbplats. Samtliga kursplaner, på svenska och engelska, hittar du i databasen Lubas.

Utbildningsplaner för utlysta program hittar du på respektive utbildnings webbsida på Lunds universitets externa webbplats. Här på fakultetens interna webbplats hittar du en samlingssida med utbildningsplaner, måluppfyllelsedokument och progressionsplaner.

Utlysta program (lu.se)

Utbildningsplaner och måluppfyllelsedokument samt progressionsplaner

Lärplattformen Canvas

Canvas är Lunds universitets universitetsgemensamma lärplattform med funktionaliteter som stöttar undervisning och lärande.

Om Canvas (education.lu.se)

Stöd för digital undervisning (education.lu.se)

Har du frågor om Canvas eller digitala lärmiljöer kan du kontakta fakultetens kontaktpersoner, Christoffer Johansson eller Karin Larsson.

Kontaktuppgifter till Christoffer Johansson (medarbetarwebben.lu.se)

Kontaktuppgifter till Karin Larsson (medarbetarwebben.lu.se)

Hantera studentuppsatser

Alla studentuppsatser vid Lunds universitet ska registreras i databasen LUP Student Papers. Beroende på vilken institution du arbetar på kan din roll som lärare se olika ut när det gäller hanteringen av studentuppsatser.

Hantera studentuppsatser (naturvetenskap-bibliotek.lu.se)

Arkivera utbildningsmaterial

Det utbildningsmaterial som du själv framställer utgör allmänna handlingar och ska bevaras eller gallras. Naturvetenskapliga biblioteket har tagit fram stöd som hjälper dig att navigera i detta.

Arkivera utbildningsmaterial (naturvetenskap-bibliotek.lu.se)

Erasmuspraktik

I dokumentet nedan hittar du information om Erasmuspraktik och vad du behöver tänka på när du tar emot en Erasmuspraktikant.

Erasmuspraktik (PDF, 172 kB, ny flik)