lnriktningsbeslut för samlokalisering av verksamheter på Geocentrum

Dekanen har fattat ett så kallat inriktningsbeslut som innebär att arbetet med samordningen av en gemensam institution fortsätter enligt de slutsatser och förslag som projektledare Karin Hall har rapporterat till fakultetsstyrelsen den 13 december 2023 och som styrgruppen för projektet ställer sig bakom.

Målsättningen för arbetet är att underlag till beslut om samlokalisering ska vara klart i januari 2024 och att underlag till beslut om inplacering ska vara klart i mars 2024. Besluten kommer att vara föremål för MBL-förhandlingar (förhandlingar med de fackliga organisationerna).

Fördjupad information:
Dekanens inriktningsbeslut, diarienummer STYR 2023/2855 (PDF, 101 kB, ny flik)
Projektledarens rapport till styrelsen har diarienummer STYR 2023/2647.

Kontakt:
Har du övergripande frågor kan du kontakta Carina Jarl, som är projektkoordinator.
Kontaktuppgifter till Carina Jarl (medarbetarwebben.lu.se)