Instruktioner för dig som söker läraranställning

Anställning som biträdande universitetslektor

Nedan kan du ladda ner instruktioner och försättsblad till din ansökan. Spara försättsbladet på din dator så kan du fylla i det digitalt.

Du skickar in din ansökan digitalt via rekryteringssystemet Varbi.
Logga in eller skapa ett konto i Varbi – varbi.com

Anställning som universitetsadjunkt, universitetslektor eller professor

Vi rekommenderar dig att skriva dina ansökningshandlingar på engelska. Du skickar in din ansökan digitalt via rekryteringssystemet Varbi.

Ansökningshandlingar

Din ansökan ska innehålla följande:

• A) Försättsblad och personligt brev
  • B) CV
  • C) Förteckning över utvalda publikationer
  • D) Vetenskaplig meritportfölj
  • E) Pedagogisk meritportfölj
  • F) Meritportfölj för ledarskap och administration
  • G) Meritportfölj för samverkan, innovation och entreprenörskap
  • H) Utvalda publikationer (enligt punkt C ovan), max 10 publikationer
  • I) Samtliga bilagor och intyg

Viktigt att tänka på

• Dokumenten i punkt A–G i avsnittet ovan ska laddas upp som en sammanhängande PDF-fil.
  • Dina publikationer i punkt H i avsnittet ovan ska laddas upp som individuella PDF-filer.
  • Dina samtliga bilagor och intyg i punkt I i avsnittet ovan ska laddas upp som en sammanhängande PDF-fil.

Instruktioner och försättsblad

På svenska

På engelska

Skicka din ansökan

Du skickar in din ansökan digitalt via rekryteringssystemet Varbi.

Logga in eller skapa ett konto i Varbi – varbi.com

Helen Johansson
Rekryteringskoordinator
Kontaktuppgifter till Helen Johansson – lu.se

Relaterad information

Process vid rekrytering (PDF, 31 kB, ny flik)

Lunds universitets anställningsordning hittar du i regelverket för personal på Lunds universitets medarbetarwebb.

Regelverket för personal – medarbetarwebben.lu.se