Välkomstträff den 31 maj – för dig som börjar läsa en naturvetenskaplig utbildning i höst

Ta chansen att träffa dina framtida studiekompisar och få svar på frågor om hur Lund är som studentstad, hur du hittar boende och vad kåren erbjuder för aktiviteter för nya studenter. Varmt välkommen till oss på eftermiddagen den 31 maj.

Program

Tid och plats: 31 maj klockan 15.00–16.30 i Astronomihuset, Sölvegatan 27 i Lund.

15.00: Dörrarna öppnas, välkommen att mingla med dina framtida studiekompisar i Astronomihusets foajé. Våra studenter finns på plats och svarar på dina frågor.

15.30: Vi går in i föreläsningssalen som ligger i anslutning till foajén.

15.40: Lär dig mer om Lund som studentstad.

15.50: Få tips och råd om hur du söker bostad i Lund.

16.00: Lunds Naturvetarkår (LUNA) berättar om vad de kan erbjuda dig som student och om sina aktiviteter under den så kallade insparksveckan.

16.10–16.30: Våra studenter berättar om hur det är att studera en naturvetenskaplig utbildning i Lund och svarar på dina frågor.

Anmäl dig senast 22 maj

Har du frågor om eventet?

Porträtt. Foto.

Välkommen att kontakta Nils Johansson, kommunikatör på naturvetenskapliga fakulteten.

Kontaktuppgifter till Nils Johansson (lu.se)