Nya tjänster inom forskning och forskarutbildning för hållbar utveckling

Byggnad, jordklot, glödlampa, vindkraftverk med mera. Kollage.

Tio postdoktortjänster och minst åtta doktorandtjänster med hållbarhetsfokus utlyses vid Lunds universitet den 30 augusti. Utlysningen är en del av universitetets forskningsprogram för excellens med fokus på Agenda 2030 och hållbar utveckling.

Lunds universitet strävar efter att vara en del av en hållbar utveckling och bidra till hållbarhetsmålen i Agenda 2030. Universitetet har därför initierat ett forskningsprogram om hållbar utveckling med postdoktortjänster i olika tvärvetenskapliga projekt samt ytterligare doktorandtjänster inom Forskarskolan Agenda 2030 och vid universitetets alla fakulteter.

Sökande som vill ta en aktiv roll i forskningen kring Agenda 2030 och hållbar utveckling uppmuntras att ansöka till postdoktor- och doktorandtjänsterna från den 30 augusti när tjänsterna utlyses gemensamt.

Alla postdoktor- och doktorandtjänster kommer att annonseras på Hållbarhetsforums webbplats.

Om forskningsprogrammet för hållbar utveckling – lu.se

Om Forskarskolan Agenda 2030 – sustainability.lu.se