Fakulteten utlyser fyra förmånliga biträdande universitetslektorat

Person med gult filter framför ögat. Foto: Kennet Ruona.

Naturvetenskapliga fakulteten vill ge juniora forskare möjlighet att under sex år utveckla en långsiktig forskningsverksamhet samt meritera sig för befordran till universitetslektor. Fakulteten utlyser nu därför upp till fyra befattningar som biträdande universitetslektor inom fakultetens ämnesområden.

För att stödja uppbyggnaden av en forskargrupp kommer resurser motsvarande minst en doktorandtjänst och en tvåårig postdoktorstjänst att knytas till anställningen. För att kunna anställas som biträdande universitetslektor behöver du bland annat ha avlagt en doktorsexamen eller ha motsvarande vetenskaplig kompetens.

Vill du bli en av våra nya biträdande universitetslektorer? Välkommen att skicka in din ansökan senast 15 februari 2022.

Läs en intervju med vicedekan Anders Tunlid som berättar om satsningen