Sommarkurser, praktik och examensarbete utomlands

Student i kemilaboratorium. Foto: Kennet Ruona.

Sommarkurser på våra partneruniversitet

Som student vid Lunds universitet har du möjlighet att läsa sommarkurser vid våra partneruniversitet. På Lunds universitets övergripande webbplats hittar du information om sommarkurser som är öppna för alla studenter och som du söker till via ansökningssystem Solemove.

Som student vid naturvetenskapliga fakulteten kan du även söka sommarkurser vid universitet som fakulteten har avtal med. Information om dessa kurser publiceras löpande nedan.

Sommarkurser 2024

Praktik i en forskargrupp

Funderar du på en forskningskarriär kan du söka praktik i en forskargrupp vid ett utländskt universitet.

Praktik i forskargrupper utomlands – lu.se

Praktik via European University Alliance for Global Health (EUGLOH) – eugloh.eu

Fler möjligheter

På en del av fakultetens institutioner finns det möjlighet att göra praktik eller läsa kurser som helt eller delvis är förlagda utomlands. Det kan också finnas möjlighet att göra en del av ditt examensarbete utomlands. Kontakta den internationella koordinatorn på din institution för att ta reda på vilka möjligheter du har.